Slik har det ikke alltid vært. Dette stedet har gått fra å være et samlingssted for grønnkledde nordmenn (HV) – til et lokalt senter for beredskap i kommunens regi – til et senter for bærekraft, innovasjon og beredskap, med private eiere.
Hallingcast har vært med på reisen og hatt ansvaret for merkevarebyggingen – et bredt spekter av markedsføringstjenester – helt siden 2007. I denne artikkelen vil vi dele noen erfaringer til inspirasjon for hvordan vi kan hjelpe din bedrift og dekke noen av de samme behovene.
Torpomoen
Vi snakker selvsagt om Torpomoen. Når vi først ble introdusert for bedriften og stedet, var det et ganske typisk "case" med en daglig leder og administrator, som ville ha litt hjelp med nettsidene.
I 2008 fikk Torpomoen nye eiere. Eiere som så potensiale for stedet. Eiere som hadde (og fremdeles har) ambisjoner for fremtiden.
Verdien av å handle lokalt
Det første oppdraget fra eierselskapet var å fjerne "HV-stempelet", og lage en ny logo. Dermed startet en grundig prosess med identitetsbygging og varemerkearbeid.
Vi ble, under Utforming Medhus ENK som vi het den gangen, med i loopen fra dag én, fordi vi hadde nettsidene til bedriften, og allerede forbedret og revidert sidene gjennom flere år, når ny profil skulle lages.
Et byrå utenfra ble hyret inn til et forprosjekt for identitetsarbeidet.
Jeg husker ikke alle detaljene, men på et tidspunkt satte eiere ned foten for kommunikasjonsbyrået, da prislappen viste seg å bli midt på treet av et sekssifret beløp, og allikevel kanskje ikke treffe blink.
Hallingcast er valget for deg som kjenner på en viss uro for å involvere større miljøer som tyr til langdryge, kostbare prosesser uten at sluttproduktet blir bedre.
Vi gjorde prosessen kortvarig, og laget en varig, bærekraftig identitet. Betydningen av en god visuell identitet kan nemlig ikke overvurderes. Ikke minst løste vi oppgavene for en tiendedel av kostnadene i forhold til byrået utenfra.
Et bredt spekter av markedsføringstjenester
For å gjøre en lang historie kort (2007 til 2023). Vi har levert alt synlig markedsmateriell for Torpomoens mange virkeområder. For å oppsummere: Visuell identitet (logo og profilhåndbok), nettsider, annonsering, trykksaker (skilting, reklame, messeutstyr, flagg, foliering, dekor etc), utsmykking, fotografering og filmproduksjon.
Mot slutten av 2022 og inngangen til 2023, når Hallingdal innovasjons- og bærekraftsenter skulle åpnes, var vi dessuten med på, det som for oss i alle fall er prikken over i’en, nemlig opparbeiding av kontorene for Torpomoens andre satsingsområder: Bærekraft og innovasjon. Reodor Felgens verksted ble spiren til Hallingcast AS, som du kan lese om her.
Vi takker for tilliten og avslutter med en bildeserie, og en film som vi laget for Hallingdal brann- og redningsteneste IKS og Torpomoen Utvikling AS. Alle foto: Anders Medhus.
Kontakt oss dersom du har behov for tjenester innen markedsføring.
Takk for tilliten
Gjennom mange år med varemerkebygging har Torpomoen vært en evnetyrlig reise, sett fra en leverandørs perspektiv, med veldig mange og veldig forskjellige type oppdrag. Synlig for veldig mange bedrifter. Det blir spennende å være med på utviklingen av Torpomoen videre.
Hallingcast holder til i andre etasje på Torpomoen, og vi har både kaffe og te.
Kom innom, eller bruk kontaktskjemaet her, for en uforpliktende prat om hvordan våre tjenester kan hjelpe deg og din bedrift.